La psicologia infanto-juvenil és la disciplina que estudia els processos cognitius i conducta de la persona, des del seu naixement fins arribar la seva maduresa.
Es centra en el desenvolupament físic, motriu, cognitiu, perceptiu, afectiu i social dels infants i adolescents, detectant-se possibles patologies que interfereixen de forma negativa en el seu funcionament (diagnòstic) i modificant aquestes per a una millora en la seva qualitat de vida (intervenció psicològica).
DIAGNÒSTIC, INTERVENCIÓ I PREVENCIÓ EN:
Trastorns del neurodesenvolupament: TDAH (trastorn d’Atenció / Hiperactivitat), TEA (Trastorn de l’Espectre Autista), Trastorns de la Comunicació, Trastorns d’Aprenentatge, Atenció precoç en retards del desenvolupament.
Alteracions de l’Estat d’Ànim: Processos de dol, Depressió i/o simptomatologia associada (labilitat emocional, baixa autoestima, inseguretat, …)
Trastorns de relació i adaptació: Resolució de conflictes, habilitats socials (timidesa, bloqueig, adequació social, assertivitat, establiment de límits, …)
Trastorns de l’alimentació i de la ingesta d’aliments (Pica, Anorèxia, Bulímia)
Assessorament familiar i escolar: acompanyament familiar i escolar davant les diferents necessitats.
Us proporcionem l’assessorament familiar necessari.
” Al principi no tenia molta idea d’on em ficava però després de tot el procés, no podria estar més content amb l’experiència.
Només per la introspecció i reflexió que s’ha generat ja hauria valgut la pena. Que a més a més m’hagueu donat eines per entendre millor les meves limitacions i així poder trobar nous mètodes per superar-les ha estat immillorable.